α σύννεφα της οικονομικής κρίσης αναμφισβήτητα έχουν επηρεάσει την οικονομική ανάπτυξη της χώρας, αλλά ο καπιταλισμός και  οι τράπεζες βγαίνουν κερδισμένοι από αυτήν την κατάσταση, ενώ ανοίγουν περισσότερο τις πληγές τις παιδείας. Σύμφωνα με το υπουργείο οικονομικών και τον προϋπολογισμό για το 2009, υπάρχει μια φοροεπιδρομή ύψους 7,39 δισ. ευρώ. Εντωμεταξύ, το νέο σχέδιο προβλέπει σε σοβαρές περικοπές κονδυλίων σε παιδεία, υγεία, αλλά και δημόσια έργα. Δυστυχώς, ο εκπαιδευτικός τομέας είναι σε μεγαλύτερη  «μαύρη μοίρα» από προηγούμενες χρονιές σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία, αν συλλογιστούμε ότι ο φέτος θα δοθούν 260εκ. € λιγότερα από πέρυσι.
Δεδομένου της οικονομικής κρίσης, εισαγωγής αμερικανικής με εξουσιοδότηση καπιταλισμού, οι τράπεζες-κολοσσοί έχουν σοβαρό, κατά τα λεγόμενα, πρόβλημα ρευστότητας, διότι το τραπεζικό σύστημα δεν πρόβλεψε τα αποτελέσματα της ασυδοσίας του κέρδους τους.
Σαν αποτέλεσμα της όλης κατάστασης να είμαστε στην τελευταία θέση στην Ευρώπη των 27, κάτω από την προτελευταία Ρουμανία που δαπανεί το 3,3% του ΑΕΠ της για την παιδεία! Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat, στην Ε.Ε. των 27 χωρών μελών το μέσο ποσοστό των δαπανών για την παιδεία επί του ΑΕΠ της κάθε χώρας είναι 5,1%. Υπάρχουν και χώρες που κάνουν μεγάλες δαπάνες για την παιδεία των κατοίκων τους, όπως η Δανία με 8,5% του ΑΕΠ της ή η Σουηδία με 7,3% του ΑΕΠ της.
Στη χώρα μας, όμως, τα προβλήματα στη δημόσια εκπαίδευση συσσωρεύονται και συνέχεια με την πολιτική κυβέρνησης γίνονται ακόμα χειρότερα. Με τα κενά σε εκπαιδευτικούς να παραμένουν τεράστια, με πενιχρούς μισθούς πείνας, με το μεγάλο στεγαστικό πρόβλημα, με τα άθλια βιβλία που δίδονται στους μαθητές, με τις διπλοβάρδιες να μην λύνονται ποτέ, με τις κτιριακές υποδομές όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης να δυσκολεύουν ή να απαγορεύουν την πρόσβαση των ατόμων με ειδικές ανάγκες σε αυτά. Η έλλειψη δαπανών για νέες προσχολικές, σχολικές και πανεπιστημιακές υποδομές και διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών σε όλες τις βαθμίδες οδηγεί στην απόλυτη υποβάθμιση του δημόσιου «σχολείου», με αίθουσες στις οποίες στοιβάζονται μέχρι και 30 μαθητές και σε αμφιθέατρα με εκατοντάδες φοιτητές. Με τέτοιους προϋπολογισμούς δεν να βοηθηθούν στη γλώσσα τα παιδιά των οικονομικών μεταναστών, για να μπορούν να προχωρήσουν ομαλά στην εκπαιδευτική διαδικασία. Έτσι ενισχύονται και φαινόμενα κοινωνικού ρατσισμού, με δυσμενέστατες συνέπειες στα παιδιά και στο παιδαγωγικό κλίμα του σχολείου. «Όλο το σχολείο και ειδικά η δευτεροβάθμια εκπαίδευση, όπου ανήκουμε, γίνεται ένα μαρτύριο για τον κάθε μαθητή, ο οποίος πρέπει να είναι εφοδιασμένος με ατσάλινα νεύρα και με απόψεις ανατρεπτικές-ορθές για να αντιμετωπίσει την κατάσταση αυτή.»



Συνεχίζοντας, ούτε καν να γίνει λόγος να ποιοτική αναβάθμιση της παιδείας. Σαν φορώντας παρωπίδες, οι κυβερνόντες της Ν.Δ. κλείνουν τα μάτια μπροστά στην τραγική κατάσταση του εκπαιδευτικού τομέα όπως περιέγραψα πριν. Σε έναν τομέα που μόνο ο οικονομικά «δυνατός» μπορεί να μορφωθεί και να έχει μία καλύτερη τύχη από κάποιον που απλός δεν έχει την οικονομική δυνατότητα. Ας μην ξεχνάμε ότι ενόψει και τον Κ.Ε.Σ., το υπουργείο προσπαθεί να «σπρώξει» μαθητές σε ιδιωτικά κολέγια και να υποβαθμίσει την δημόσια τριτοβάθμια εκπαίδευση. Διαμορφώνοντας έτσι και τον χαρακτήρα της παιδείας, ότι δηλαδή μόνο ο οικονομικά δυνατός θα έχει την ευκαιρία να δώσει πανεπιστημιακή μόρφωση στα παιδιά του.
Επίσης, ένα στατιστικό στοιχείο που είναι εξίσου σημαντικό. Ο προϋπολογισμός για την «άμυνα» εκτοξεύεται στα 2,6 δις € (από 1,8 δις €). Επίσης, οι συνολικές δαπάνες για μισθούς προβλέπεται να αυξηθούν κατά 6,8% και για συντάξεις 11,4%. Στις δαπάνες αυτές αντιστοιχεί αύξηση μισθών μικρότερη και από την αύξηση του πληθωρισμού.
Συνοψίζοντας, δεν πρέπει να τους αφήσουμε να επενδύουν το μέλλον μας σε «δομημένα ομόλογα», η σωστή εκπαίδευση είναι για εμάς και εμείς έχουμε καθήκον να την κερδίσουμε. Και σε όποια αντιεκπαιδευτική “μεταρρύθμιση” θα μας βρουν μπροστά τους διαδηλώνοντας κατά της κυβέρνηση και τα βρόμικα-χυδαία παιχνίδια τους. Άλλωστε αν το πάρουμε σε κρατικό επίπεδο, ‘μία χώρα που δεν έχει τις βάσεις της στην παιδεία, είναι σαν πολυκατοικία στην άμμο…σύντομα θα καταρρεύσει’.
magakos

0 σχόλια:


 

Copyright ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΜΑΘΗΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ anmad[at]yahoo[dot]gr