Μετά το θέμα-φιάσκο της Έκθεσης, όπου το β΄ερώτημα είχε χαλαρή σχέση με το δεδομένο του θέματος και με το α’ ερώτημα (μάλιστα εκδόθηκε και ειδική οδηγία προς τα βαθμολογικά κέντρα), σήμερα ήταν η σειρά της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας (κατεύθυνσης).
Ας σημειωθεί ότι πρόκειται για το μάθημα στο οποίο παρατηρούνται οι μεγαλύτερες αποκλίσεις στη βαθμολογία, μεγαλύτερες και από αυτές του μαθήματος της Νεοελληνικής γλώσσας...Δείτε λοιπόν πώς …μεγαλούργησαν για άλλη μια φορά: Ερώτηση Α.: Ένα από τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα της ποίησης του Μίλτου Σαχτούρη είναι η χρήση υπερρεαλιστικών εικόνων. Να καταγράψετε τις τρεις υπερρεαλιστικές εικόνες με τις οποίες διαρθρώνεται το συγκεκριμένο ποίημα.
Τι καταλαβαίνετε εσείς με το «καταγράψετε»; Απαριθμήστε επιγραμματικά; Π. χ. 1η, 2η , 3η ; Φυσικά, οι περισσότεροι μαθητές κατέγραψαν και σχολίασαν τις εικόνες.
Τι έκανε η επιτροπή θεμάτων;

Μισή ώρα μετά και ενώ ήταν η πρώτη ερώτηση από την οποία λογικά αρχίζουν οι μαθητές στέλνει γραπτή οδηγία (1η): Χρειάζεται μόνο απλή αναφορά των εικόνων και όχι σχολιασμός. Σκεφτείτε όσους είχαν ήδη σχολιάσει…
Δέκα λεπτά αργότερα, τηλεφωνική οδηγία (2η) αυτή τη φορά επί του ιδίου θέματος: να σβήσουν και να ξαναγράψουν(!) την απάντηση σύμφωνα με την πρώτη οδηγία…Ουδέν σχόλιον…
Λίγο μετά, προφανώς έπειτα από διαμαρτυρίες, νέα, 3η , γραπτή οδηγία: είτε σβήσουν είτε όχι, είτε σχολιάσουν είτε όχι, δε θα ληφθεί υπόψη. Έτσι όμως δεν ακυρώνεται ο λόγος αποστολής της 1ης οδηγίας;
Επειδή ακολουθούν άλλα τρία μαθήματα κατεύθυνσης, ας «ταρακουνήσει» κάποιος την επιτροπή των φιλολόγων και ας τους ζητήσει να σοβαρευτούν…

Σπύρος Μ
Φιλόλογος

0 σχόλια:


 

Copyright ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΜΑΘΗΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ anmad[at]yahoo[dot]gr